Over Himalaya

Himalaya werd in 1930 door Mr. M. Manal opgericht. Zijn missie is de maatschappij kennis te laten maken met Ayurveda in een eigentijdse vorm. Hij wil het mysterie achter het 5000 jaar oude geneeskundesysteem ontrafelen. Eeuwen oude traditionele teksten zijn erop na geslagen, ingrediŽnten zijn geselecteerd en kruidenformules zijn aan moderne farmacologische, toxicologische en veiligheidsonderzoeken onderworpen. Zo konden nieuwe medicijnen en therapieŽn ontwikkeld worden.

tachtig jaar geleden, tijdens een bezoek aan Birma, zag Mr. Manal dat onrustige olifanten een wortel te eten kregen. Deze wortel had een kalmerend effect op de dieren. De plant in kwestie was de Rauwolfia serpentina. Gefascineerd door het effect van de plant op de olifanten, ging hij de werking hiervan wetenschappelijk onderzoeken.

Het onschatbare erfgoed dat ontstaat door het onderzoek doen naar de natuur, vormt de grondslag van Himalaya. Himalaya maakte als eerste gebruik van moderne wetenschap om de waardevolle geheimen van Ayurveda te herontdekken. Innovatieve technologieŽn worden ingezet om farmaceutisch goedgekeurde, Ayurvedische producten te creŽren.

Sinds de oprichting, focust het bedrijf zich op het ontwikkelen van veilige, natuurlijke en vernieuwende producten die het leven van mensen verrijken en gezonder maken. Vandaag de dag worden de producten van Himalaya al door meer dan 250,000 doctoren over de hele wereld aangeraden. In al meer dan 90 landen vertrouwen consumenten op Himalaya om aan hun gezondheid- en verzorgingsbehoeftes te voldoen.

Missie

We willen aan de behoeftes van mensen op het gebied van gezondheid voldoen doormiddel van goed onderzochte, effectieve, veilige en natuurlijke geneesmiddelen.

We beschouwen de hele wereld als onze markt. Voor het bedrijf Himalaya is voldoen aan internationale standaarden een belangrijke kernwaarde.

Merkidentiteit

De belofte van gezondheid, welzijn en garantie voor een gezond leven.

Het Himalaya merk heeft veel gemeen met de gelijknamige berg. Het Himalaya gebergte vormt al eeuwen lang een inspiratiebron voor mensen die de geheimen van onze natuur willen ontdekken. De bergen representeren zuivere en ambitieuze idealen. Dat veel van de kruiden die wij in onze producten gebruiken uit het Himalaya gebergte komen, maakt de merknaam Himalaya nog gepaster.

Het Himalaya logo weerspiegelt de merkidentiteit. Het blad dat de dwarsbalk van de letter H vormt, benadrukt de focus van het bedrijf op geneeskunde op basis van kruiden. Het groen van de wintertaling geeft aan hoe dicht het merk bij de natuur staat. De oranje kleur symboliseert warmte, levendigheid en betrokkenheid. Himalaya als merk belooft een goede gezondheid en welzijn.

Research & Development

Himalaya is constant vernieuwend door innovatief onderzoek. Het bedrijf gelooft dat het ideale geneeskundesysteem een samenstelling van de Ayurveda leer met moderne wetenschap is. Het doel van Himalaya is innovatieve producten creŽren die gezondheid- en verzorgingsbehoeftes vervullen.

Himalaya heeft een duidelijk Research & Development beleid. Elk product van Himalaya ondergaat eerst jaren van onderzoek en klinische testen voordat het op de markt komt. Geen investering te veel is als het gaat om het wetenschappelijk creŽren van veilige medicijnen en therapieŽn

Himalaya is er trots op dat het een bedrijf is met een focus op onderzoek. Himalaya is in staat om veilige, effectieve, consistente en Ayurvedische oplossingen te ontwikkelen door haar nadruk op R&D.

De R&D afdeling focust zich op productontwikkeling, kwaliteit en standaardisatie. Alle producten worden ontwikkeld doormiddel van uitgebreid onderzoek en worden ontwikkeld in de nieuwste faciliteiten. Wij willen in de beste mensen, processen en technologieŽn investeren. Dit uit onze betrokkenheid. Himalaya is geen voorstander van 'Geleende Wetenschap' of het gebruik van al eerder gepubliceerde literatuur om bepaalde effectiviteitclaims te doen. Elk product van Himalaya ondergaat eerst jaren van onderzoek voordat het op de markt wordt gebracht.

Producten

De producten van Himalaya kunnen in 2 categorieŽn onder gebracht worden:

  • Gezondheidszorg
  • Persoonlijke zorg

Gezondheidszorg

Het gezond maken en houden van de longen, het hart, de huid, het immuunsysteem en het in de hand houden van hoesten is onze doelstelling.

Het onderzoek naar Ayurveda is kenmerkend voor onze gezondheidszorg. Hierbij is de doelstelling de onderzochte voordelen van Ayurveda te verwerken in de geneesmiddelen. Door moderne onderzoeks- en productiemethodes is Himalaya in staat deze middelen aan mensen over de hele wereld beschikbaar te stellen als een alternatie behandelmethode, zonder bijwerkingen.

Persoonlijke verzorgingsproducten

Himalaya heeft zijn uitbreide kennis en onderzoek, betreffende natuurlijke, kruiden remedies, gebruikt om een assortiment aan persoonlijke verzorgingsproducten te ontwikkelen. Het assortiment biedt een natuurlijke verzorgingsalternatief. Deze producten zijn dagelijks door het hele gezin te gebruiken.

Zolang de mensheid al bestaat, worden natuurlijke ingrediŽnten verwerkt in persoonlijke verzorgingsproducten. In de loop der tijd werden er ook steeds meer ingrediŽnten met een genezende werking gebruikt. Modern onderzoek wijst uit dat de kruiden niet alleen effectief, maar ook mild en verzachtend werken.

Het persoonlijke verzorgingsassortiment bestaat uit een zeepvrije face washes, gezichtsreinigers, gezicht toners, voeders, zeepvrije shampoos, conditioners, haaruitval oplossingen, middelen die puistjes onder controle houden, voetverzorging, crťmes met meerdere werkingen, huidvoeders, antiroos middelen.

De werking van deze extracten hebben een positief effect op het lichaam, ongeacht de individualiteit van elk lichaam, de gezondheidsstaat van het lichaam en de stofwisselingsfunctie. Iedereen heeft baad bij de werking van de kruiden, ongeacht leeftijd, geslacht, type lichaam en andere gezondheidsgerelateerde factoren.